top of page
  • תמונת הסופר/תיעל

כיצד לפתח הרגל של בטחון עצמי ב-5 צעדים

היזכרי

היזכרי באירוע, מקרה ואפילו רגע אחד שבו הרגשת בשיא הבטחון שלך. אירוע או סיטואציה, גדולה או קטנה, זה לגמרי לא משנה. מה שחשוב זו ההרגשה העוצמתית שהרגשת, ההרגשה שאת יודעת מה את עושה, ההרגשה שהיית לגמרי באלמנט שלך!


העמיקי

העמיקי לתוך האירוע. איפה היית? מה ראית סביבך? מי היה איתך? מה לבשת? איך התהלכת? מה אמרת? מה היו הבעות הפנים שלך? איך אחרים הגיבו אלייך? במקרה הזה, כמה שיותר פרטים מכמה שיותר חושים - יותר טוב. פרטי כאילו את מסתכלת על תמונה או רואה סטורי של עצמך.


הרגישי

שחזרי בעיני רוחך וליבך את הרגע הזה שהרגשת בטחון עצמי. תני להרגשה לצוף שוב ולהתפשט לך בגוף. הסכימי להתמסר לה עד הסוף. שימי לב להרגשה והתחושה, לאזור בגוף, לעוצמה, לטמפרטורה ותמללי אותן לעצמך במילים. מה את מרגישה?



עגני

עגני את ההרגשה באמצעות פעולה קטנה. שימי לב שהפעולה תהיה מקושרת אצלך בבטחון עצמי. כשאת מרגישה את זה עכשיו, בטוחה ויודעת, עשי משהו קטן – פרסמי את הפוסט, התקשרי ללקוח ההוא, תעלי סלפי שלך לרשת. הרעיון הוא לתת ביטוי חדש ונוסף, עכשיו בהווה, להרגשה המופלאה שאת מרגישה עכשיו של בטחון עצמי. הפעולה שתעשי תחזק ותעצים את הידיעה והאמונה העצמית שלך בך.



קפסלי

קפסלי את הרגע! תלי את השלט או שימי תווית מנטלית, תמללי ותעלי על הכתב את הרגע הזה. כל פעם שאנחנו מציפים זכרון של חוויה שלנו את עצמנו עם בטחון עצמי ונכנסים להרגשה, ממש מרגישים ברמה הפיסית, אנחנו למעשה חווים אותה מחדש. המוח שלנו לא מבחין בין זכרון עבר להווה. מבחינתו הרגע הזה, בו אנחנו מרגישים את ההרגשה של בטחון עצמי, הוא אירוע חדש, חוויה חדשה של בטחון עצמי, אפילו שהחוויה קורית רק בראש שלנו, מכוח המחשבה.



כך, ב-5 צעדים פשוטים, רק 5 דקות ביום, מפתחים הרגל של בטחון עצמי!

הזכרי. העמיקי. הרגישי. עגני. קפסלי.


כי בטחון עצמי הוא לא תכונה, הוא הרגל וכמו כל הרגל חדש, צריך לטפח אותו עד שהוא הופך לטבע שני.

bottom of page